Der har i en årrække været fokus på at intelligens ikke blot er en fast størrelse, men af den kan opdeles i en række forskellige intelligenser (matematisk-logisk, sproglig, kropslig-kinæstetisk m.fl.)
Jeg har flere gang tænkt, at det kunne være interessant at analysere en række spil i den optik. Det er dog endnu ikke blevet til noget. En anden har dog taget fat i projektet på Boardgamegeek:
http://www.boardgamegeek.com/article/786097
Han forsøger at benytte den viden han har indkredset i forbindelse med sine anmeldelser af spil, hvilket f.eks. kan ses i den anmeldelse, der er foretaget af Reiner Knizias Poison, der er linket til nedenfor:
http://www.boardgamegeek.com/thread/133616
Hvilke intelligenser et børnespil appellerer til
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Posts: 15064
- Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Location: 2900
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 930 times
- Contact:
For en liste over spil, der er gennemgået på denne måde:
http://www.boardgamegeek.com/tagutils.p ... elligences
http://www.boardgamegeek.com/tagutils.p ... elligences
frouvne, administrator
