Bagefter tog Michael, Eik og jeg et spil Regatta. Et spil som man efter min opfattelse skal spille lidt let, for hvis man går meget op i om et skib nu kan være her eller der, om der kun kan være et kort foran det andet skib, eller andre kedelige detaljer, så bliver det for seriøst og det holdet det ikke til. Når man bruger spisebordet som spilleplade, og måleenhederne er kort der lægges foran træskibene, så er man altså nødt til at give en millimeter her eller der. Enormt hyggeligt spil.
Jens var ankommet og vi tog endnu et spil Regatta. Alle var enige om at det var et hyggeligt spil, og det undrede mig lidt for der var i hvert fald nogen der midt i spillet brokkede sig lidt over reglerne, placeringen af kortene og andre detaljer. Det skal helt sikkert på bordet igen.
Derefter blev Codenames sat op. Michael og jeg havde prøvet det før, så vi blev spymasters; Michael for Jens og mig for Eik. Eik og jeg fik en drømmestart hvor jeg sagde lande 4, og Eik gættede dem alle. Herfra var det nemt at hive den sejr hjem. Så byttede vi roller, og det blev straks anderledes fro nogle tænker langt mere abstrakt end andre, men det er jo det sjove med spillet, når nogle tænker i sammensatte ord, medens andre tænker i forklaringer eller symboler. Vi nåede 4 spil med forskellige kombinationer, og i sidste spil lykkedes det desværre for mig at give en ledetråd som betød at Michael løb ind i lejemorderen, og så var det slut. Skide godt spil, som jeg er ret overbevist om nok skal lande i samlingen inden længe.
Derefter skulle jeg lige teste om Get Bit! fungerede bedre med 4 spillere end med 2 spillere, og det gjorde det. der er stadig en del held med i spillet, og spillere eliminering, men da det maksimalt tager 15-20 minutter gør det ikke noget. Første spil vandt Eik fuldstændig suverænt, medens han var den første der røg ud i andet spil. Jens var næsten ikke blevet bidt af hajen i andet spil, men da jeg røg ud lå han lige foran hajen og det overlever man ikke. Sjovt spil som jeg gerne spiller igen, og helst med flere spillere.
Vi sluttede aftenen med et spil Bohnanza (inkl. 6-7 spiller udvidelsen). Jeg syntes hele tiden at Jens og Michael forærede kort til Eik, og han høstede flere og flere point. Så jeg var slet ikke i tvivl om hvem der ville vinde, og heller ikke om hvem der ville tabe. Som forventet endte Michael og Jens sidst med 17 point, jeg endte med 21 point, og Eik med... surprise!... 18 point