Sjove spilkommentarer på BGG

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Sjove spilkommentarer på BGG

Post by Jens_Hoppe »

Jeg elsker at læse BGG-brugeres kommentarer til spillene i deres collections, hvad enten det er for at lære noget nyttigt om et spil eller for at blive underholdt med humor, provokationer eller andet.

Hvem kan f.eks. have skrevet dette udsagn, og om hvilket spil?
The anthropology in the game is pretty much limited to shooting restless natives and taking their fishing poles. You can kill a bunch of animals too. As a humanitarian and vegetarian, I find that absolutely acceptable in the context of the game and I only wish I could kill more.
Har I andre eksempler på guldkorn, så kom med dem her. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 925 times

Post by Frouvne »

Det er en kommentar til Goldland af Michael Barnes (crackedlcd81)... Goldland er et af de spil, jeg frygtelig gerne ville holde af og så alligevel blive skuffet over, når vi finder det frem.

Og lad så jagten på guldkorn gå ind! 8)
frouvne, administrator

Image
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Ha ha, hans kommenta til FLuxx er også god:
"Everything I hate about gaming rolled into one tiny package of hatred and damnation. Absolutely worthless, should appeal to hippies and lonely con-scum."
:lol:
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

Ja, kommentarerne til hans lavt-ratede spil er ret sjove.
This game is just "Duck Duck Goose" for grotesque convention junkies and other social malfeasants. I'd rather sit around and discuss abortion rights with a group of southern baptists, it'd be more fun.
As far as its accessibility, there was a time when gamers got into the hobby through Axis and Allies or Civilization...this game might as well be Candyland compared to those. In fact, this game is evidence that if Candyland were released today, fat bearded men and their grotesquely obese wives would be hunkered over it declaring how "clever" and "elegant" the mechanics are- just like they do with TTR.
:D
What are you, like 80?
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

Jens_Hoppe wrote:Ja, kommentarerne til hans lavt-ratede spil er ret sjove.
This game is just "Duck Duck Goose" for grotesque convention junkies and other social malfeasants. I'd rather sit around and discuss abortion rights with a group of southern baptists, it'd be more fun.
As far as its accessibility, there was a time when gamers got into the hobby through Axis and Allies or Civilization...this game might as well be Candyland compared to those. In fact, this game is evidence that if Candyland were released today, fat bearded men and their grotesquely obese wives would be hunkered over it declaring how "clever" and "elegant" the mechanics are- just like they do with TTR.
:D
Enig :lol:
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Erik Mejer Hansen »

Kan ikke huske hvem der har sagt eller skrevet det, men det var på BGG og det lød noget i denne stil:
I love Chess, but the terrain rules suck
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Barnes har ofte nogle ret underholdende indlæg.

Jeg er desværre ikke supergod til at huske citater fra folk, men jeg bed mærke i Aldies kommentar om UNO: "I'd rather have my teeth drilled."

... altså... så slemt synes jeg nu ikke, det er :)
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg

Andrea wrote: Jeg er desværre ikke supergod til at huske citater fra folk, men jeg bed mærke i Aldies kommentar om UNO: "I'd rather have my teeth drilled."

... altså... så slemt synes jeg nu ikke, det er :)
Det gør jeg heller ikke. Man kan jo altid bede om at få lattergas.... :lol:
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Erik Mejer Hansen wrote: Det gør jeg heller ikke. Man kan jo altid bede om at få lattergas.... :lol:
Hey! Du ved udmærket, hvad jeg mente! :lol:
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg

Allen Grey wrote:
Shadows over Camelot is the dog that has to walk backwards because its face is to ugly to show in public
:lol:
www.mejer-hansen.dk
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Her er en fra Tom Vasel om Evo.
I don't believe in evolution - but that certainly doesn't detract from the fun of this game. See my review for details...
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Michael Barnes blev i øvrigt banned fra BGG for nylig, og har nu startet blog med et par andre, så hvis man vil nyde godt af lidt vittig og hård kritik, så kig her istedet:
http://fortressameritrash.blogspot.com/
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Jeg har læst nogle af Barnes' indlæg, og de virker ofte som om de er skrevet udelukkende for at være vittig, og ikke så meget for indholdets skyld. Det er jo fint nok, hvis det er det man føler man har brug for. Når jeg læser om noget brætspil-relateret, så søger jeg som regel noget konkret viden.

Barnes virker på mig som en gammel sur mand, der skyder med skarpt til højre og venstre, og det kan jeg hurtigt blive træt af. Kritik er godt. Meget kritik er ikke nødvendigvis meget godt.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Jeg har ikke nærlæst hans ting nok til at have dannet mig noget billede af ham. Jeg vil dog sige at de par posts der er på den blog (som jo så heller ikke udelukkende er hans), faktisk er rimelige i deres sprog og beskrivelser. At der så ikke er noget brætspilsindhold endnu vælger jeg foreløbig at tilskrive det faktum at de stadig er ved at finde sig til rette. Men den er bookmarked her, så må vi se hvad fremtiden bringer
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

På mig virker Michael Barnes som en mærkelig hybrid. På den ene side er han i stand til at skrive kritiske, men velfunderede spilkommentarer, som virkelig fanger essensen i spillene (synes jeg - læs f.eks. de fleste af kommentarerne til de spil han har ratet), og potentielt er kvaliteten af hans kommentarer så gode, at han næsten kunne have været den næste Chris Farrell eller Mike Siggins...

På den anden side er der meget få indlæg i forumet han har deltaget i, hvor han ikke har været uhøflig, har bandet, har gjort grin med folk, eller har kaldt folk navne, og i det hele taget har hans bidrag til mange diskussioner været at give diskussionen en hadsk, personlig og negativ vinkel. Og hvem har brug for det?

Han (og hans ligesindede, for dem synes jeg også der er mindst et par stykker af) har desuden haft en metode, hvor de starter hårdt ud med de kontroversielle udtalelser for dernæst, når folk konfronterer dem med urimeligheden i det, at slå det hele hen som "bare sjov", og insinuere (hvis de ikke ligefrem siger det direkte) at modtageren bare er en tyndhudet idiot uden humoristisk sans. Også deres forsøg på at ophidse til en imaginær krig mellem eurogames og ameritrash games, synes jeg er ret uanstændig.

Aldie har gjort meget for at forklare situationen. Han har gentagne gange bedt Barnes om at udtrykke sig i en mindre negativ og kontroversiel tone, hvilket Barnes explicit har nægtet at gøre. Bevidst at nægte at efterkomme site-ejerens ønsker er da, om noget, en invitation til at blive vist ud...
What are you, like 80?
Post Reply