Under uddannelse????

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.

Er du studerende?

Nej
15
65%
Ja, men er ved at være færdig (under ½ år tilbage)
5
22%
Ja
3
13%

Total votes: 23

Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Under uddannelse????

Post by Helle »

hvor mange herinde er egentlig stadig under uddannelse?
Jeg har lagt mærke til flere der nævner studie og eksamen i deres indlæg...
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

Jeg melder mig under SU'ens faner!!
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Rune Petersen »

Jeg formoder, at der menes fuldtidsstuderende...? I så fald nej. :)
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg

Re: Under uddannelse????

Post by Danny »

Helle wrote:hvor mange herinde er egentlig stadig under uddannelse?
Hmmm, "stadig" kan have en lidt negativ klang. Man kan jo godt være gammel og så lige være gået i gang med at studere :wink: Det er desværre ikke tilfældet for mig, så jeg kan føjes ind under kategorien "stadig studerende". Forhåbentlig har jeg ikke mere end ½ år tilbage.
Danny Rasmussen
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Marcussen »

Principielt studerende - kan man være det? :D

Jeg mangler kun mit speciale, men ved ikke om jeg får det gjort færdig inden for en overskuelig tid. Har ikke fået SU de sidste 3 år, da jeg har kunne tage lidt fag her og der ved siden af mit arbejde som jeg elsker. Det er dog nok svært at gøre det med et speciale, og da jeg brænder for det jeg laver lige pt. og ikke mit speciale - sååååååå...
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Marcussen wrote:Principielt studerende - kan man være det? :D

Jeg mangler kun mit speciale, men ved ikke om jeg får det gjort færdig inden for en overskuelig tid. Har ikke fået SU de sidste 3 år, da jeg har kunne tage lidt fag her og der ved siden af mit arbejde som jeg elsker. Det er dog nok svært at gøre det med et speciale, og da jeg brænder for det jeg laver lige pt. og ikke mit speciale - sååååååå...
Ja, det kan man da godt være ... hvis man har intentioner om at gøre det færdigt, og dermed er i processen ... :D
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Danny wrote:
Hmmm, "stadig" kan have en lidt negativ klang. Man kan jo godt være gammel og så lige være gået i gang med at studere :wink: Det er desværre ikke tilfældet for mig, så jeg kan føjes ind under kategorien "stadig studerende". Forhåbentlig har jeg ikke mere end ½ år tilbage.
Ja, men vi er jo heller ikke lige gamle alle sammen. Nogle er 40 eller ældre andre er under 25...

Men "stadig" er vel et meget naturligt valg, da det jo er en tilstand, der slutter (i den forstand at efteruddannelse ikke var tænkt med) dersom man er i gang - enten ved at det opgives eller det bliver færdigt. Så det er jo en tidsbegrænset proces.
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Danny »

Helle wrote:
Danny wrote:
Ja, men vi er jo heller ikke lige gamle alle sammen. Nogle er 40 eller ældre andre er under 25...

Men "stadig" er vel et meget naturligt valg, da det jo er en tilstand, der slutter (i den forstand at efteruddannelse ikke var tænkt med) dersom man er i gang - enten ved at det opgives eller det bliver færdigt. Så det er jo en tidsbegrænset proces.
Hæhæ, nu går der semantik i det. Det er så meget godt, at jeg dækker mig ind under "kan have", når jeg snakker om "negativ klang". Men når vi nu er ved det, så kan jo også sige: "arbejder du stadig"? osv. osv.. Min bemærkning var måske lidt unødig, og jeg er er sådan set ikke ude på at polemisere - og jeg er sikker på, at du heller ikke opfatter det sådan, Helle :D .

Og så synes jeg i øvrigt, det tenderer til dyreplageri, når man skriver S.U. - suk det er lang tid siden, jeg har fået den slags.
Danny Rasmussen
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Danny wrote:
Helle wrote:
Danny wrote: Hmmm, "stadig" kan have en lidt negativ klang. Man kan jo godt være gammel og så lige være gået i gang med at studere :wink: Det er desværre ikke tilfældet for mig, så jeg kan føjes ind under kategorien "stadig studerende". Forhåbentlig har jeg ikke mere end ½ år tilbage.

Hæhæ, nu går der semantik i det. Det er så meget godt, at jeg dækker mig ind under "kan have", når jeg snakker om "negativ klang". Men når vi nu er ved det, så kan jo også sige: "arbejder du stadig"? osv. osv.. Min bemærkning var måske lidt unødig, og jeg er er sådan set ikke ude på at polemisere - og jeg er sikker på, at du heller ikke opfatter det sådan, Helle :D .

Og så synes jeg i øvrigt, det tenderer til dyreplageri, når man skriver S.U. - suk det er lang tid siden, jeg har fået den slags.
Hej Danny ...

Nej, nej jeg tænker ikke at du diskuterer for at brokke dig - bare kommenterer med et glimt i øjet ... tendentielt har du jo ret ... man kunne godt skrive: Arbejder du stadig, men så antager man at alle er kommet på arbejdsmarkedet og at en stor del af forumbrugerne er holdt op med at arbejde... men der burde måske være en kategori der hedder ingen af delene... den glemmer jeg hver gang ...

Sandheden er også, at mine besøg på forum er overspringshandlinger for tiden, de er lidt hektiske og foregår med lidt dårlig samvittighed ... så alt er ikke totalt gennemtænkt :wink: (underforstået: hvilket det normalt ville være eller ....)

Glæder mig til et sprogfilosofisk svar over hvad jeg nu har rodet mig ud i :wink:
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Danny wrote:
Helle wrote:
Danny wrote: Hmmm, "stadig" kan have en lidt negativ klang. Man kan jo godt være gammel og så lige være gået i gang med at studere :wink: Det er desværre ikke tilfældet for mig, så jeg kan føjes ind under kategorien "stadig studerende". Forhåbentlig har jeg ikke mere end ½ år tilbage.

Hej Danny ...

Nej, nej jeg tænker ikke at du diskuterer for at brokke dig - bare kommenterer med et glimt i øjet ... tendentielt har du jo ret ... man kunne godt skrive: Arbejder du stadig, men så antager man at alle er kommet på arbejdsmarkedet og at en stor del af forumbrugerne er holdt op med at arbejde... men der burde måske være en kategori der hedder ingen af delene... den glemmer jeg hver gang ...

Sandheden er også, at mine besøg på forum er overspringshandlinger for tiden, de er lidt hektiske og foregår med lidt dårlig samvittighed ... så alt er ikke totalt gennemtænkt :wink: (underforstået: hvilket det normalt ville være eller ....)

Glæder mig til et sprogfilosofisk svar over hvad jeg nu har rodet mig ud :wink: i :wink:
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Og ja, jeg giver Danny ret - al snak om SU er ren plageri :twisted: ... men jeg overså det simpelthen bare ... :wink:
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 713 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Jeg var så mange år om at blive færdig med mit speciale, at jeg næsten kvalificerer som evighedsstuderende. Men det blev da færdig. Juhuu! Det kan lade sig gøre, folkens - og så får man lov til at opgradere til S.U. v2.0 (også kendt som dagpenge).

Held og lykke til alle eksamens- og S.U.-plagede stakler derude. Vores tanker er med jer :D
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Marcussen »

Gunness wrote:Jeg var så mange år om at blive færdig med mit speciale, at jeg næsten kvalificerer som evighedsstuderende. Men det blev da færdig. Juhuu! Det kan lade sig gøre, folkens - og så får man lov til at opgradere til S.U. v2.0 (også kendt som dagpenge).
:lol:

Exactly - det er også det der holder mig lidt tilbage. Jeg mener arbejdsløsheden er så stor blandt humanister, at jeg gør klogere i at holde mig til mit nuværende job, selvom livet som freelancer er usikkert.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Marcussen wrote:
Gunness wrote:Jeg var så mange år om at blive færdig med mit speciale, at jeg næsten kvalificerer som evighedsstuderende. Men det blev da færdig. Juhuu! Det kan lade sig gøre, folkens - og så får man lov til at opgradere til S.U. v2.0 (også kendt som dagpenge).

Exactly - det er også det der holder mig lidt tilbage. Jeg mener arbejdsløsheden er så stor blandt humanister, at jeg gør klogere i at holde mig til mit nuværende job, selvom livet som freelancer er usikkert.
Både og det vender vist for tiden - gør det ikke ??? Men det kommer vel også an på, hvilken type humanist man er :wink:
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Marcussen »

Helle wrote:
Marcussen wrote:

Både og det vender vist for tiden - gør det ikke ??? Men det kommer vel også an på, hvilken type humanist man er :wink:
Det kunne nok godt lade sig gøre - men jeg synes godt om at være selvstændig, og så længe det går godt er jeg ikke specielt motiveret :)
Post Reply