Spil sælges og et enkelt søges :-)

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
kongaeg
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 13
Joined: Sun Oct 03, 2010 8:30 pm

Spil sælges og et enkelt søges :-)

Post by kongaeg »

Hej !

Jeg har nogle brætspil til salg. Alle i meget fin stand. Æskerne til nogle af spillene er dog en smule slidte.

Samtidigt er jeg på udkig efter "Derby", det skal være BRIOs udgave.

-"Fortress America" 250 kr.

-"War! Age of Imperialism" 300 kr.

-"Don" 100 kr.

-"Batman - Shadow Assault" 100 kr. (æsken er lidt bulet)

-"Power" 100 kr.

-"6 Dages Løbet" 50 kr. (æsken er lappet i hjørnerne med tape)

-"Advanced Heroquest" + expansionen "Terror In The Dark" 700 kr. (Æskerne er en smule slidte i hjørnerne)
Figurerne til spillet er malet. Ikke pro-malet, men de er ganske fine - hvis jeg skal sige det selv ;-)

Jeg har fotos af alle spillene og af de malede figurer til Advanced Heroquest, hvis du giver mig din email, kan jeg sende dem.

For hurtig kontakt så ring / sms til mig. Tlf. 28 49 58 28

Mvh
Brian :-)
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Spil sælges og et enkelt søges :-)

Post by Sir William »

Har en gammel udgave af "Derby" derhjemme, kan lige undersøge om det er Brio eller Alga.

Desværre mangler der vist nok nogle regler, men tjekker lige op på det til i morgen.

Nevermind, kunne lige se på nettet at det absolut ikke er Brio udgaven vi har. Så det må være den fra Alga.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Spil sælges og et enkelt søges :-)

Post by Mik »

Sir William wrote:Nevermind, kunne lige se på nettet at det absolut ikke er Brio udgaven vi har. Så det må være den fra Alga.
Ja, for du er formodentlig ikke gammel nok til at have en udgave fra Dreschler?

Og bortset fra at jeg ikke vil af mit spil kunne jeg godt lide at vide hvorfor kongaeg specifikt vil have fat i en udgave fra BRIO?
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Spil sælges og et enkelt søges :-)

Post by netsapiens »

Jeg sidder og kigger på en Derby, specifikt i Brios udgave.. shrinkwrapped. Hvad er den så værd?
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Spil sælges og et enkelt søges :-)

Post by Larsine »

netsapiens wrote:Jeg sidder og kigger på en Derby, specifikt i Brios udgave.. shrinkwrapped.
Hvorfor er den stadig pakket ind? Jeg forstå ikke folk der køber spil for blot at have dem stående uudpakket på hylden.

Alle mine spil blive straks pakket ud, alle brikker prikket ud, regler læst og alt lagt i egnede æsker/poser så det er parat til at blive spillet.

Lars, der undres...
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Spil sælges og et enkelt søges :-)

Post by Mik »

Larsine wrote:Hvorfor er den stadig pakket ind? Jeg forstå ikke folk der køber spil for blot at have dem stående uudpakket på hylden.
Jeg har ikke mange, men dog nogle, spil som stadig er i plastfolie.
Og nogle af dem har jeg rent faktisk købt selv, andre har jeg fået forærende.

Hvorfor de ikke er er blevet udpakkede?

1) Fordi jeg allerede har et eksemplar at spille.
2) Fordi de var tænkt som gaver, men endnu ikke er blevet bortgivne.
3) Fordi de blev købt med videresalg for øje, og jeg ikke kan få mig til at sælge dem alligevel.
4) Fordi jeg ville bruge ekstraeksemplaret til at udvide spillet med, men endnu ikke har fået gjort noget ved det.
5) Fordi...!
Image
kongaeg
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 13
Joined: Sun Oct 03, 2010 8:30 pm

Re: Spil sælges og et enkelt søges :-)

Post by kongaeg »

Grunden til at søger BRIOs udgave er at jeg i forvejen har ALGAs udgave. Og den har jeg spillet til hudløshed. Og jeg tænker så om der måske er forskel på de to spil ? Selv små ændringer vil måske gøre spillet lidt anderledes tænker jeg. Og desuden er min ALGA version voldsomst slidt så det var på tide med et nyt, og så tænkte jeg "lad os prøve med BRIOs udgave"
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14675
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 472 times
Been thanked: 680 times
Contact:

Re: Spil sælges og et enkelt søges :-)

Post by Frouvne »

Larsine wrote:
netsapiens wrote:Jeg sidder og kigger på en Derby, specifikt i Brios udgave.. shrinkwrapped.
Hvorfor er den stadig pakket ind? Jeg forstå ikke folk der køber spil for blot at have dem stående uudpakket på hylden. [...]
Jeg gør mig skyldig i denne synd ... faktisk har jeg en hel del spil, der står i folie. Men de bliver jo ikke som udgangspunkt købt for at stå uudpakket på hylden. Det lykkes ikke i alle perioder lige godt med at få spillet spillene i den takt, de kommer ind i hjemmet. Andre spil når jeg at spille en andens udgave af inden min egen så ikke kommer i brug (mange spil spiller vi jo kun en enkelt gang), nogle spiludvidelser bliver erhvervet fordi de kunne være spændende at spille, hvis lejlighed en gang viser sig osv. osv. Og hvis man så ikke er specielt begejstret for at sidde og trykke pap ud, tja, så ender en række spil altså med at stå indpakket på hylden.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Spil sælges og et enkelt søges :-)

Post by Mik »

kongaeg wrote:Grunden til at søger BRIOs udgave er at jeg i forvejen har ALGAs udgave. Og den har jeg spillet til hudløshed. Og jeg tænker så om der måske er forskel på de to spil ? Selv små ændringer vil måske gøre spillet lidt anderledes tænker jeg. Og desuden er min ALGA version voldsomst slidt så det var på tide med et nyt, og så tænkte jeg "lad os prøve med BRIOs udgave"
Javel - men det forklarer jo ikke, hvorfor du ikke vil have andre udgaver.
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Spil sælges og et enkelt søges :-)

Post by netsapiens »

Larsine wrote:
netsapiens wrote:Jeg sidder og kigger på en Derby, specifikt i Brios udgave.. shrinkwrapped.
Hvorfor er den stadig pakket ind? Jeg forstå ikke folk der køber spil for blot at have dem stående uudpakket på hylden.

Alle mine spil blive straks pakket ud, alle brikker prikket ud, regler læst og alt lagt i egnede æsker/poser så det er parat til at blive spillet.

Lars, der undres...
Simpel forklaring: Jeg har ikke haft tid/lyst/behov for at spille det endnu. Jeg åbner heller ikke dåsen med makrel før jeg får lyst til en makrelmad, men sådan er vi jo forskellige :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Spil sælges og et enkelt søges :-)

Post by Brichs »

Frouvne wrote:
Larsine wrote:
netsapiens wrote:Jeg sidder og kigger på en Derby, specifikt i Brios udgave.. shrinkwrapped.
Hvorfor er den stadig pakket ind? Jeg forstå ikke folk der køber spil for blot at have dem stående uudpakket på hylden. [...]
Jeg gør mig skyldig i denne synd ... faktisk har jeg en hel del spil, der står i folie. Men de bliver jo ikke som udgangspunkt købt for at stå uudpakket på hylden. Det lykkes ikke i alle perioder lige godt med at få spillet spillene i den takt, de kommer ind i hjemmet. Andre spil når jeg at spille en andens udgave af inden min egen så ikke kommer i brug (mange spil spiller vi jo kun en enkelt gang), nogle spiludvidelser bliver erhvervet fordi de kunne være spændende at spille, hvis lejlighed en gang viser sig osv. osv. Og hvis man så ikke er specielt begejstret for at sidde og trykke pap ud, tja, så ender en række spil altså med at stå indpakket på hylden.
Der er vi så forskellige. Det første jeg gør, når jeg kommer hjem med et nyt spil, er at der skal åbnes for æsken, og pilles ved alle de forskellige dele - ligegyldigt om der skal spilles i morgen eller om et par måneder.

Men jeg får selvfølgelig heller ikke købt mig så mange spil, at det bliver uoverskueligt :)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 84 times

Re: Spil sælges og et enkelt søges :-)

Post by Jens_Hoppe »

Brichs wrote:Men jeg får selvfølgelig heller ikke købt mig så mange spil, at det bliver uoverskueligt :)
Se, det er jo nok dér den afgørende forskel mellem din og Allans tilgang til nye spil skal findes... ;-)
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
kongaeg
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 13
Joined: Sun Oct 03, 2010 8:30 pm

Re: Spil sælges og et enkelt søges :-)

Post by kongaeg »

Hej Mik

Når du skriver at det ikke forklarer hvorfor jeg ikke vil have andre udgaver, betyder det så at der findes flere udgaver end 2 ??!
Jeg kender nemlig kun 2 versioner : Brio og Alga (jeg er bestemt ikke ekspert på området). Men da jeg kun tror der findes 2 udgaver, og jeg allerede kender den ene, er det grunden til at jeg gerne vil prøve det andet.
Ved du iøvrigt om der er nogen forskel på Brios og Algas udgave ? F.eks. Galop/Chancekort der er lidt anderledes, andre heste eller andet ?
Eller er de 100 % kopier af hinanden ?

På forhånd tak for hjælpen :-)
Brian - kongaeg
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Spil sælges og et enkelt søges :-)

Post by Helle »

netsapiens wrote:
Larsine wrote:
netsapiens wrote:Jeg sidder og kigger på en Derby, specifikt i Brios udgave.. shrinkwrapped.
Hvorfor er den stadig pakket ind? Jeg forstå ikke folk der køber spil for blot at have dem stående uudpakket på hylden.

Alle mine spil blive straks pakket ud, alle brikker prikket ud, regler læst og alt lagt i egnede æsker/poser så det er parat til at blive spillet.

Lars, der undres...
Simpel forklaring: Jeg har ikke haft tid/lyst/behov for at spille det endnu. Jeg åbner heller ikke dåsen med makrel før jeg får lyst til en makrelmad, men sådan er vi jo forskellige :)
Hmmmmm, fik skønne billeder af Lars, der frisk hjemme efter shoppetur, fluks pakker ud, åbner 3 dåser makrel og sætter på plads på hylden :D
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Spil sælges og et enkelt søges :-)

Post by Larsine »

Helle wrote:Hmmmmm, fik skønne billeder af Lars, der frisk hjemme efter shoppetur, fluks pakker ud, åbner 3 dåser makrel og sætter på plads på hylden :D
Ja da, gør I ikke det? Det giver ellers sådan en skøn aroma, og så sparer man ca. 10 sekunder når man skal spise makrellen om et par dage :mrgreen:
Post Reply