Rigtige spil i Bog & Idé?!

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Rigtige spil i Bog & Idé?!

Post by Andrea »

Jeg var i den lokale Bog & Idé i dag, og jeg kom tilfældigvis forbi afdelingen med spil. Normalt er det en ret tam affære, for modsat andre, der har pralet med velassorterede Bog & Idé-forretninger i deres by, så har Roskilde ikke just prioriteret brætspil særlig højt. Det vildeste er, at de har fået Settlers på hylden inde for de sidste år, men hvad så jeg i dag?

Carcassonne og Axis & Allies!!

Det er jo et skridt væk fra de evindelige quizspil... og hvem ved... måske indfører de allerede om et par år nogle spil, jeg kan li'! ;)
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Bog og Idé plejer ofte at have "rigtige" spil - i hvert fald de to nævnte mange steder men også Lost Cities, Kingdoms, Citadels ... mm samt dels de dansk udgivne spil: Samurai mm ... og flere steder også Hasbros Diplomacy og Acquire ... så jo, de er nok på vej i den rigtige retning ...

Nogle er endda velassorterede og har Puerto Rico, A game of Thrones og Runebound mm
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Helle wrote:Bog og Idé plejer ofte...
... men ikke i Roskilde ;)

Men det ville være rart, hvis de fik. Ikke fordi jeg havde tænkt mig at shoppe der, men fordi det til tider kan være en anelse besværligt at ønske sig brætspil af ikke-brætspillere, som ikke bor i Kbh centrum og helst ikke bestiller over nettet.
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by stoffer »

Jeg har før set bog og ide's hylder indeholde A&A og Carcassonne (og selvf. Settlers). Jeg plejer faktisk at tjekke Bog Og Ide når jeg er på brætspils-rov i provinsen - mest fordi de nogle gange har fantastiske tilbud på Settlers etc etc (og det er altid en god gave:)).

Og forresten; jeg synes det er fedt de har bare et minimum af "indryk" i rigtige brætspil - Carcassonne er det bedsteste at de har.
:::...---== Bananlikør ==--...:::
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung

Post by Black Sea »

Memoir '44 har også været på hylderne...
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Danny »

To boghandlere i Svendborg har haft Ticket to Ride til hhv. 500 kr. og 400 kr. - dyyyyyyyyyrt. Carcassonne kan i Svendborg købes for 200 kr. også for dyrt!
Danny Rasmussen
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Ja, men de holder sig jo i virkeligheden bare til den vejlende pris, der er sat på spillet ....
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 713 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Jeg har nogle gange faldet over spil, som har været til dumpingpriser. Fx. købte jeg E&T til 100 kr. De havde også Shogun til samme pris, hvilket jeg af uransalige årsager ikke fik benyttet mig af.

Men ellers er det mest quizspillene og Settlers i dets utallige varianter, det handler om.
At kigge efter spil i Bog & ide er også den eneste grund, jeg kommer der, for kædens butikker har da hverken bøger eller idéer...
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Gunness wrote: At kigge efter spil i Bog & ide er også den eneste grund, jeg kommer der, for kædens butikker har da hverken bøger eller idéer...
Jojo - jeg har lige fundet Douglas Couplands 'Eleanor Rigby' til 20 kr :)
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Rune Petersen »

Det var da en ok pris. Var den på originalsproget?
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Nej - oversat til dansk.
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Til bog & ide's i Roskilde forsvar vil jeg dog lige indskyde, at jeg har set mange af Eagle games spil derinde (Sid meyers civ, Age of mythology osv) og jeg har endda set det legendariske Civilization og advanced Civilization derinde.
Det er dog lang tid siden 1990-1995 (og jeg bander stadig over, at jeg ikke købte advanced civ :lol: )
Men det handler jo om cool cash og der er desværre flere penge i "hvem vil være millionær" - agtige spil :x
(Har det selv) :oops:
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Tobias wrote:Det er dog lang tid siden 1990-1995 (og jeg bander stadig over, at jeg ikke købte advanced civ :lol: )
Ooooh! Men det var også deres glansperiode! Der havde de jo rollespilsbøger og meget andet gejl :)
Nu er det blevet en tam fisk, man ikke har lyst til at klappe.
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Danny »

Gunness wrote:Jeg har nogle gange faldet over spil, som har været til dumpingpriser. Fx. købte jeg E&T til 100 kr. De havde også Shogun til samme pris, hvilket jeg af uransalige årsager ikke fik benyttet mig af.

Men ellers er det mest quizspillene og Settlers i dets utallige varianter, det handler om.
At kigge efter spil i Bog & ide er også den eneste grund, jeg kommer der, for kædens butikker har da hverken bøger eller idéer...
E&T, El Grande og Tikal fandt jeg til 100 kr. Settlers fik jeg til 80 kr., Samurai 30 kr., Citadels 30 kr, så jeg klager ikke over bogbiksen. Er Shogun, det Shogun, der ligner Wallenstein, eller det et andet Shogun? Men skal vi regne med at kunne være så heldige igen i en bogbutik og finde kup på den måde? Jeg tror det ikke selv.
Danny Rasmussen
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Danny wrote:
Gunness wrote:Jeg har nogle gange faldet over spil, som har været til dumpingpriser. Fx. købte jeg E&T til 100 kr. De havde også Shogun til samme pris, hvilket jeg af uransalige årsager ikke fik benyttet mig af.

E&T, El Grande og Tikal fandt jeg til 100 kr. Settlers fik jeg til 80 kr., Samurai 30 kr., Citadels 30 kr, så jeg klager ikke over bogbiksen. Er Shogun, det Shogun, der ligner Wallenstein, eller det et andet Shogun? Men skal vi regne med at kunne være så heldige igen i en bogbutik og finde kup på den måde? Jeg tror det ikke selv.
Jeg leder selv efter E&T. Har de stadig det spil eller er jeg for sent ude?
Image
Post Reply