Hvad har du spillet i dag? April 2025

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 630 times
Been thanked: 917 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2025

Post by Frouvne »

Jonezy wrote: Mon Apr 21, 2025 9:44 pm [...] Fik endelig taget hul på det nye CTG monster The Elder Scrolls: Betrayal of the Second Era (herfra bare kaldet Elder Scrolls). Overvældende mængde content, 97 siders regelbog og små 40 siders tutorial bog. Jeg valgte at går igennem tutorial bogen for derefter at læse regelbogen. Derefter tog jeg det gode råd om at spille intro scenariet Jailbreak inden jeg endelig kom i gang med min første kampagne. [...]
Jeg er ret misundelig over, at du er kommet så godt i gang med spillet. Det er da bare super-fedt! Heldigvis har jeg været adspredt af andre gode spil - men det må være anledningen til, at jeg må se at komme op på hesten og få taget hul på det for alvor.
Gunness wrote: Tue Apr 22, 2025 11:54 am Jeg har ikke ret meget forhold til Elder Scrolls - har spillet lidt af nr. 3 og 4 for mucho længe siden. Og i forhold til de mange kampagnespil, jeg allerede har stående, er det nok ikke lige for mig. Men det lyder da generelt som en lækker pakke og en god investering :) [...]
Uden at have særlig meget at have det i, tror jeg ikke den måde man har lavet kampagne-spil på her, har særlig meget at gøre med de kampagne-spil du har spillet. Men det er selvfølgelig altid en fornuftig disposition at prøve at begrænse ens impulser til at anskaffe sig mere.
Gunness wrote: Tue Apr 22, 2025 11:54 am [...] Maibritt og jeg fik afprøvet Fromage et par gange i feriens sidste dage. [...] Jeg tror ikke, at spillet er specielt langtidsholdbart, men her og nu er vi godt underholdt.
Jeg tror, at jeg er meget enig. Det er et rigtig fint spil og jeg spiller det gerne for tiden. Men da efterfølgeren for nyligt skulle Crowdfundes, trak jeg følehornene til mig. Det lød jo rigtig fint at de kunne kombineres på kryds og tværs men min fornemmelse er ikke, at det er noget jeg fortsat spiller, når den en gang dukker op.

I dag har vi spillet yderligere tre spil Corps of Discovery: A Game Set in the World of Manifest Destiny. Vi tabte det første spil ... og jeg tror faktisk, at det gik på samme vis i andet spil. Så nu bliver vi presset. Det er nu også ret fedt for så må der optimeres og det er vel også det denne type spil går ud på!
frouvne, administrator

Image
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Has thanked: 542 times
Been thanked: 329 times

Post by Jonezy »

Frouvne wrote: Tue Apr 22, 2025 9:57 pm
Jonezy wrote: Mon Apr 21, 2025 9:44 pm [...] Fik endelig taget hul på det nye CTG monster The Elder Scrolls: Betrayal of the Second Era (herfra bare kaldet Elder Scrolls). Overvældende mængde content, 97 siders regelbog og små 40 siders tutorial bog. Jeg valgte at går igennem tutorial bogen for derefter at læse regelbogen. Derefter tog jeg det gode råd om at spille intro scenariet Jailbreak inden jeg endelig kom i gang med min første kampagne. [...]
Jeg er ret misundelig over, at du er kommet så godt i gang med spillet. Det er da bare super-fedt! Heldigvis har jeg været adspredt af andre gode spil - men det må være anledningen til, at jeg må se at komme op på hesten og få taget hul på det for alvor.
Kan du så komme i gang. Vi skal snart kigge i kalendere jo. ;)
Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 708 times
Been thanked: 834 times

Post by Gunness »

Vi var forbi et vennepar for at prøve SETI i går. Det er måske allerede lidt yesterday's news, men på den anden side ligger det stadig på BGGs hotness (pt. som nr. 7).
De havde på forhånd spillet et par prøverunder, og vi havde set en regelvideo. Samlet set var det mindre intimiderende end jeg havde gruet for. Der er mange småregler, men ikonografien hjælper langt hen ad vejen. Og temaet virker ret indarbejdet i reglerne.

Der hvor jeg er en smule uafklaret er mht de to alien-racer, der afsløres i løbet af spillet. Det er en sjov idé, der sikrer en masse variation. Samtidig kan det virke lidt distraherende, at man et stykke inde i spillet skal stoppe op, fordi man pludselig skal til at læse op på regler og forholde sig til nye, strategiske valg. Det problem bliver naturligvis mindre, jo flere gange man har prøvet spillet.

Vi nåede ikke helt i mål, både fordi det er langt med fire spillere, og fordi vi var kommet lidt sent i gang. Men næste spilledag er allerede i kalenderen, og Maibritt og jeg har aftalt, at vi skal have afprøvet vores eget eksemplar snarest muligt :)
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Jonezy wrote: Wed Apr 23, 2025 6:16 pm[...] Kan du så komme i gang. Vi skal snart kigge i kalendere jo. ;)
Jeg må tage mig lidt sammen! :wink:

Onsdag eftermiddag spillede vi nogle spil MicroMacro: Kids – Crazy City Park. Det er det nyeste skud på stammen og vi skal nok spilles os igennem det, men umiddelbart vil jeg kun anbefale det, hvis man har yngre børn. Ellers syntes jeg, man skal fokusere på de andre spil i serien.

Efter aftensmaden spillede vi Corps of Discovery: A Game Set in the World of Manifest Destiny og så blev der dækket op til aftenens hovedspil, der var en gentagelse fra sidste uge: Galactic Cruise. Spillet endte ret lige - i hvert tilfælde tættere end jeg havde regnet med undervejs. Jeg er lidt splittet på spillet, da jeg også i andet spil syntes jeg kæmpede lige lovlig meget med at få spillets mekanikker ind under huden og fortsat måtte bede om bekræftelse på de samme procedurer gentagne gange. Jeg tror, at det er et spil, hvor jeg selv burde læse mig igennem reglerne, hvis jeg skulle have den optimale oplevelse. Jeg er dog ikke i tvivl om, at det er et rigtig fint spil og egentlig et spil, som jeg burde kunne komme til at holde af.
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Til aften spillede vi endnu et par spil Corps of Discovery: A Game Set in the World of Manifest Destiny. Andet kort viste sig desværre at være et af de kort, der indeholdt en fejl, som vi først blev konfronteret med i spillets slutfase. Jeg troede, at jeg havde skiftet kortene ud, så vi kun havde gyldige kort men havde ikke været opmærksom på, at de spil der er Kickstarter Exclusive var blandet med de øvrige. Og dem havde jeg valgt at vente med at udskifte, til vi kom til dem... det gjorde vi så i dag! :oops: :wink:
frouvne, administrator

Image
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.

Post by Jonezy »

Fik spillet min anden Elder Scrolls session her i weekenden. Min wood elf burglar med fokus på bow skill havde fundet vigtige artefakter i Black Marsh og skulle nu hjælpe The Eyes of the Queen i min hjem region Valenwood, en kæmpe stor skov. Min quest handlede om først at komme rundt til 3 fjerntliggende byer og sprede det gode budskab om vores mission, samt undervejs rekrutterer agenter (altså fjender som man overtaler til at hjælpe sig).

Dag 1: Startede i Woodhearth. Hektisk havneby. Tog en sidequest og brugte min guild til at se ind i fremtiden (AKA se på nogle encounter kort).

Dag 2: Mødte en gammel imperial spåmand, så manipulerede med et andet deck.

Dag 3: Fandt et skummelt overgroet alter i skoven. Måtte slås med et kæmpe monster med 21 HP. Overlever med nød og næppe.

Dag 4: Tager til byen Elden Root. En central by i regionen, som ligger i et kæmpe træ. Tager på Outside Inn og healer mine sår, og spreder det første gode budskab.

Dag 5: Prøver at komme væk fra hovedvejene, da folk er begyndt at stirre (spillets store baddie spreder nemlig også sit budskab sideløbende). Jeg løser en sidequest og får en ny sidequest, som skal løses sammen med min nye ven, en wood elf marauder, som bliver min companion.

Dag 6: Tager til byen Southport og spreder mere af det gode budskab.

Dag 7: Får stjålet mit gear, men får tævet en giant og fundet mit gear igen. Løser sidequesten med min companion.

Dag 8: Tager til byen Haven og spreder gode budskaber for tredje gang. Quest del løst. Sejler videre.

Dag 9: Er sejlet til byen Silvenar og begynder sidste del af mit quest. Skal have rekrutteret masser af folk og fundet Deslandra, som er den store skumle baddie. Får selskab ar Arvan, som er en ny kompagnon.

Dag 10: Bliver fanget i en fælde og må kæmpe med hovedet hængende nedad. Godt man er Legolas style bueskytte mester for vi får flækket fjender og rekrutteret en masse. Arvan kommer dog ikke med hjem.

Dag 11: Besøger byen Marbruk og deres kro The Parchment & Horn. Klar til face off med Deslandra.

Dag 12: Jeg har rekrutteret så godt, at Deslandra og hendes værste minions stikker af inden vi er kommet i gang. Resten får nogle hurtige pile i panden og jeg gennemfører min quest. Klar til end game, som ligner en stor dungeon, så slut med at rejse rundt og besøge kroer i tide og utide.

Spillet glider allerede noget lettere. Stor fan af kampsystemet med cooldown track og terninge synergier. Stadig meget fiddly dog. Skal nok også op i sværhedsgrad snart, da jeg sjældent er rigtig presset.
Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail

Post by Gunness »

I den mindre afdeling, men alligevel - tre spil, tre dage:
Lørdag var Maibritt og jeg på weekend-getaway på det absurd farvestrålende Häckeberg slot i Skåne. Så det virkede meget passende at grave os videre ned i det også kulørte (på den gode måde) The Emerald Flame. Denne gang lykkedes det os at løse en opgave med nogle sommerfugle og en anden med hieroglyffer. Der udestår nu noget lokalisering af en hemmelig passage på et kort, hvor der vist er nogle sindrige, runde linealer, der skal i brug. Mystisk, men meget interessant.

Søndag fik vi prøvekørt Cascadia: Rolling Hills, som jeg har købt af Steen. Det er basalt set samme spil som Cascadia: Rolling River, som jeg tidligere har skrevet om. Jeg synes også denne gang, at det er hurtigere og sjovere end originalen, så det skal vi nok hygge os en del med.

Mandag, dvs. i dag, har den stået på Fromage mod min datter. 3. nederlag i træk. Det er sjovt, selv om jeg er pivringe til det :) Jeg skal nok øve mig (endnu) mere på ikke at brede mig over for mange områder.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Jonezy »

Var forbi Jesper i dag til endnu en dyst i Le Havre.

Gik noget bedre denne gang og fik ikke totalt prygl. Jeg var faktisk kompetitiv. Jeg bliver nok aldrig super skarp til sådan nogle Uwe spil og er nok ikke den mest effektive til at få det maksimale ud af mine ture. Men Le Havre er dog stadig ganske underholdende og fortjener sin klassiker status.
Image
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Jonezy »

Ha dobbelt post. Ligesom Frouvne for tiden. :lol:

Var på Bastard Nørrebro i dag til et gensyn med den gode Gunness og Civolution. Dejligt gensyn (også med Gunness ;)), hvor vi begge følte at vi bimlede noget rundt. Det var Gunness så lige præcis 1 point bedre til end jeg, og man får mange point i det spil her. Chapau Jacob. :)

Føler stadig ikke at jeg er færdig med Civolution og er stadig nysgerrig på mere, selvom det er enormt fiddly og jeg bimler lidt rundt. Mon ikke jeg kan lokke Gunness til en revanche en dag.
Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Gunness »

Ja, det var et sjovt spil. Først lå jeg lidt foran. Så buldrede Jon derudad, og jeg tænkte, at det var helt håbløst. Så kom slutningen og pludselig var der udlignet, især pga. de her teknologitracks.
Og så i allersidste sekund fik jeg 1 point for et lidt tilfældigt kort. Tak til Jon for at tage det så pænt :D

Men en fornøjelse i fremragende selskab. Stadig til den overkomplicerede side, men turene flød ret hurtigt, når man da ikke bandede og svovlede over den ene umulige terninge-combo, der ellers ville have reddet dagen ;)

Vel hjemme opfordrede kone og datter til Fromage, og det ville jo være fjollet at sige nej. Det gik for en gangs skyld godt, og med tre er der flere blokeringer så mere at overveje.
Post Reply