BGG Secret Santa 2007
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
BGG Secret Santa 2007
Så starter BGG atter Secret Santa-eventen. Jeg synes, det er en fantastisk opfindelse, og jeg skal helt klart være med i år! Andre der også har tænkt sig at melde sig til ordningen?
Re: BGG Secret Santa 2007
Jeg var med sidste år, og synes også det var rigtig sjovt, så jeg overvejer det (selvom jeg vist ikke burde skrabe flere spil til mig lige foreløbig).
Andrea wrote:Så starter BGG atter Secret Santa-eventen. Jeg synes, det er en fantastisk opfindelse, og jeg skal helt klart være med i år! Andre der også har tænkt sig at melde sig til ordningen?
Jesper Rugård Jensen
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 925 times
Det er en super-god idé og jeg håber da, at mange vil bakke om den.
Husk i øvrigt, hvad der skete for Jesper: Billeder fra Julemanden.
Måske det var en idé også at lave en dansk version?
Det dyre plejer trods alt at blive portoomkostningerne.
Måske det var en idé også at lave en dansk version?

frouvne, administrator

- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Det er da en kanon idé med at lave en dansk version ... er der andre der vil være med?Frouvne wrote:Det er en super-god idé og jeg håber da, at mange vil bakke om den.
Måske det var en idé også at lave en dansk version?Det dyre plejer trods alt at blive portoomkostningerne.
Jeg tror nu ikke nødvendigvis, at portoen bliver den dyre del, for med mindre man får en person i Fjernøsten, kan man jo vælge et lokalt spilfirma. Der er en pæn sandsynlighed for at få en amerikaner siden ca. halvdelen af BGG's brugere er amerikanere, og siden Tom Vasel gerne vil finde internationale gavemodtagere til så mange som muligt.Frouvne wrote:Det er en super-god idé og jeg håber da, at mange vil bakke om den.
Måske det var en idé også at lave en dansk version?Det dyre plejer trods alt at blive portoomkostningerne.
I forhold til en dansk vs. international udgave af julegaveriet, synes jeg, det er mest spændende med den internationale, selvom det andet også kunne være hyggeligt.
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Ja, det danske ville være ren hygge! For her ville det være blandt en ret begrænset antal brugere, hvor måske 50 % bruger siden ... så man ville have en ide om, hvem folk var ud fra deres indlæg ... så der er det internationale ganske rigtigt mere spændende ... lidt som at trække nissevenner i skolenAratar wrote:Jeg tror nu ikke nødvendigvis, at portoen bliver den dyre del, for med mindre man får en person i Fjernøsten, kan man jo vælge et lokalt spilfirma. Der er en pæn sandsynlighed for at få en amerikaner siden ca. halvdelen af BGG's brugere er amerikanere, og siden Tom Vasel gerne vil finde internationale gavemodtagere til så mange som muligt.Frouvne wrote:Det er en super-god idé og jeg håber da, at mange vil bakke om den.
I forhold til en dansk vs. international udgave af julegaveriet, synes jeg, det er mest spændende med den internationale, selvom det andet også kunne være hyggeligt.

Jeg kunne heller ikke holde mig væk...
Til gengæld kunne det være vi kunne hjælpe hinanden med noget brainstorming, det er jo ret sandsynligt at vi ender med USAnske modtagere, og jeg kunne godt bruge nogen danske gaveideer - som man evt kunne sende ekstra til Over There.
Jeg kan lægge ud med:
Spil:
Olsen Banden På Spil
Multinationational
Hex
Delikatesser:
Ost
Snaps
Peberrod
Øhm - noget ordentligt...
Til gengæld kunne det være vi kunne hjælpe hinanden med noget brainstorming, det er jo ret sandsynligt at vi ender med USAnske modtagere, og jeg kunne godt bruge nogen danske gaveideer - som man evt kunne sende ekstra til Over There.
Jeg kan lægge ud med:
Spil:
Olsen Banden På Spil
Multinationational
Hex
Delikatesser:
Ost
Snaps
Peberrod
Øhm - noget ordentligt...
Varming wrote:Så har jeg lagt mit lod i nissehuen, så jeg kan få min egen nisseven
Jesper Rugård Jensen
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Hvad med Ticket to Ride: Nordic Countries
Det skulle vistnok slet ikke udkomme i USA
http://www.boardgamegeek.com/game/31627
Det skulle vistnok slet ikke udkomme i USA
http://www.boardgamegeek.com/game/31627
- Andrea
- 2500+ indlæg
Jeg er ikke sikker på, at ost ville kunne holde sig (ellers ville bacon også være ret oplagt). Man kan også vedlægge Piratos - med en advarsel om, at slik i DK ikke er lige så sødt som i USA eller nogle småkager.Jesper wrote: Delikatesser:
Ost
Snaps
Peberrod
Hvad med et H.C. Andersen eventyr på dansk?
Eller nogle legofigurer?
Det gjorde jeg også sidste år og det fungerede fint, men da min egen santa var rigtig god og overraskende, og da mange af andre har været ekstra glade for at få et eller andet ekstra "udenlandsk", har jeg tænkt lidt over om der ikke var noget, man kunne tilføje a la piratos eller lignende. Så ville jeg bestille et spil i USA, men sende et brev eller lignende herhjemme fra. OG da jeg er notorisk dårlig til at finde på gaver, så spørger jeg lidt ud i luften her.
Varming wrote:Hhmm... jeg havde egentlig bare tænkt mig at købe nogle spil på et US site, hvis jeg får en US spiller at være nisse for - så kan fragtpris konverteres til spil f.eks.
Jesper Rugård Jensen
- Andrea
- 2500+ indlæg
Enig. Jeg regner også med at bestille spil hos en lokal spilpusher i modtagerens land og så sende et eller andet sjovt herhjemmefra. Men nu bliver det jo spændende at se, hvem man ender med at fåJesper wrote:Det gjorde jeg også sidste år og det fungerede fint, men da min egen santa var rigtig god og overraskende, og da mange af andre har været ekstra glade for at få et eller andet ekstra "udenlandsk", har jeg tænkt lidt over om der ikke var noget, man kunne tilføje a la piratos eller lignende. Så ville jeg bestille et spil i USA, men sende et brev eller lignende herhjemme fra. OG da jeg er notorisk dårlig til at finde på gaver, så spørger jeg lidt ud i luften her.