BGG Secret Santa 2007

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

BGG Secret Santa 2007

Post by Andrea »

Så starter BGG atter Secret Santa-eventen. Jeg synes, det er en fantastisk opfindelse, og jeg skal helt klart være med i år! Andre der også har tænkt sig at melde sig til ordningen?
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg

Re: BGG Secret Santa 2007

Post by Jesper »

Jeg var med sidste år, og synes også det var rigtig sjovt, så jeg overvejer det (selvom jeg vist ikke burde skrabe flere spil til mig lige foreløbig).
Andrea wrote:Så starter BGG atter Secret Santa-eventen. Jeg synes, det er en fantastisk opfindelse, og jeg skal helt klart være med i år! Andre der også har tænkt sig at melde sig til ordningen?
Jesper Rugård Jensen
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 924 times

Post by Frouvne »

Det er en super-god idé og jeg håber da, at mange vil bakke om den.

Husk i øvrigt, hvad der skete for Jesper: Billeder fra Julemanden.

Måske det var en idé også at lave en dansk version? :D Det dyre plejer trods alt at blive portoomkostningerne.
frouvne, administrator

Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Frouvne wrote:Det er en super-god idé og jeg håber da, at mange vil bakke om den.

Måske det var en idé også at lave en dansk version? :D Det dyre plejer trods alt at blive portoomkostningerne.
Det er da en kanon idé med at lave en dansk version ... er der andre der vil være med?
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Aratar »

Frouvne wrote:Det er en super-god idé og jeg håber da, at mange vil bakke om den.

Jeg tror nu ikke nødvendigvis, at portoen bliver den dyre del, for med mindre man får en person i Fjernøsten, kan man jo vælge et lokalt spilfirma. Der er en pæn sandsynlighed for at få en amerikaner siden ca. halvdelen af BGG's brugere er amerikanere, og siden Tom Vasel gerne vil finde internationale gavemodtagere til så mange som muligt.

I forhold til en dansk vs. international udgave af julegaveriet, synes jeg, det er mest spændende med den internationale, selvom det andet også kunne være hyggeligt.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Aratar wrote:

Jeg tror nu ikke nødvendigvis, at portoen bliver den dyre del, for med mindre man får en person i Fjernøsten, kan man jo vælge et lokalt spilfirma. Der er en pæn sandsynlighed for at få en amerikaner siden ca. halvdelen af BGG's brugere er amerikanere, og siden Tom Vasel gerne vil finde internationale gavemodtagere til så mange som muligt.

I forhold til en dansk vs. international udgave af julegaveriet, synes jeg, det er mest spændende med den internationale, selvom det andet også kunne være hyggeligt.
Ja, det danske ville være ren hygge! For her ville det være blandt en ret begrænset antal brugere, hvor måske 50 % bruger siden ... så man ville have en ide om, hvem folk var ud fra deres indlæg ... så der er det internationale ganske rigtigt mere spændende ... lidt som at trække nissevenner i skolen :wink:
Varming
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Varming »

Så har jeg lagt mit lod i nissehuen, så jeg kan få min egen nisseven :D
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Jesper »

Jeg kunne heller ikke holde mig væk...
Til gengæld kunne det være vi kunne hjælpe hinanden med noget brainstorming, det er jo ret sandsynligt at vi ender med USAnske modtagere, og jeg kunne godt bruge nogen danske gaveideer - som man evt kunne sende ekstra til Over There.

Jeg kan lægge ud med:

Spil:
Olsen Banden På Spil
Multinationational
Hex

Delikatesser:
Ost
Snaps
Peberrod

Øhm - noget ordentligt...
Varming wrote:Så har jeg lagt mit lod i nissehuen, så jeg kan få min egen nisseven :D
Jesper Rugård Jensen
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Hvad med Ticket to Ride: Nordic Countries
Det skulle vistnok slet ikke udkomme i USA

http://www.boardgamegeek.com/game/31627
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Jesper wrote: Delikatesser:
Ost
Snaps
Peberrod
Jeg er ikke sikker på, at ost ville kunne holde sig (ellers ville bacon også være ret oplagt). Man kan også vedlægge Piratos - med en advarsel om, at slik i DK ikke er lige så sødt som i USA eller nogle småkager.

Hvad med et H.C. Andersen eventyr på dansk?
Eller nogle legofigurer?
Varming
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Varming »

Hhmm... jeg havde egentlig bare tænkt mig at købe nogle spil på et US site, hvis jeg får en US spiller at være nisse for - så kan fragtpris konverteres til spil f.eks. :D
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Jesper »

Det gjorde jeg også sidste år og det fungerede fint, men da min egen santa var rigtig god og overraskende, og da mange af andre har været ekstra glade for at få et eller andet ekstra "udenlandsk", har jeg tænkt lidt over om der ikke var noget, man kunne tilføje a la piratos eller lignende. Så ville jeg bestille et spil i USA, men sende et brev eller lignende herhjemme fra. OG da jeg er notorisk dårlig til at finde på gaver, så spørger jeg lidt ud i luften her.
Varming wrote:Hhmm... jeg havde egentlig bare tænkt mig at købe nogle spil på et US site, hvis jeg får en US spiller at være nisse for - så kan fragtpris konverteres til spil f.eks. :D
Jesper Rugård Jensen
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Jesper wrote:Det gjorde jeg også sidste år og det fungerede fint, men da min egen santa var rigtig god og overraskende, og da mange af andre har været ekstra glade for at få et eller andet ekstra "udenlandsk", har jeg tænkt lidt over om der ikke var noget, man kunne tilføje a la piratos eller lignende. Så ville jeg bestille et spil i USA, men sende et brev eller lignende herhjemme fra. OG da jeg er notorisk dårlig til at finde på gaver, så spørger jeg lidt ud i luften her.
Enig. Jeg regner også med at bestille spil hos en lokal spilpusher i modtagerens land og så sende et eller andet sjovt herhjemmefra. Men nu bliver det jo spændende at se, hvem man ender med at få :)
Varming
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Varming »

Ah ja, det var jo ikke en dum idé faktisk
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Aratar »

Så er spændingen udløst. Jeg har modtaget mit offer nu :)
Post Reply