Håber at jeg poster i det rigtige sub-fora

Nå, men Spilfestival er jo overstået, og det er blevet stemt både før og under festivallen.
For dem der ikke kender til afstemningen, vil jeg kort ridse processen op.
Fantask's panel af dommere udvælger i god tid en liste af spil indenfor 4 kategorier.
Årets brætspilnyhed, Årets rollespilsnyhed, Årets brætspil og Årets rollespil.
Den lange liste på 30 spil i hver kategori stemmes der om online via vores hjemmeside i perioden op til Spilfestival.
På Spilfestival stemmes der på stemmeseddel, men nu er listerne kortet ned til 5 på hver. Det er så her den endelig dom falder.
Årets spil i år blev som følger:
Bedste brætspil/kortspil 2009:
VINDER: Agricola
Arkham Horror
Puerto Rico / Robo Rally
Munchkin
Bedste rollespil 2009:
VINDER: Dungeons & Dragons 4th
Warhammer Fantasy
Gurps
Burning Wheel
Ars Magica
Årets brætspil/kortspil nyhed:
VINDER: Agricola
Talisman 4th
Race for the Galaxy
Last Night on Earth
World of Warcraft the Adventure Boardgame
Årets rollespilsnyhed:
VINDER: Dungeons & Dragons 4th
Dark Heresy
Pathfinder RPG Beta
Grey Ranks
Gumshoe - Trail of Cthulhu
Nå, men nu kommer så spørgsmålet! Vi barsler med tanken om at reducere det til 2 kategorier. Fordi det andet virker overflødigt.
Men hvad syntes I ? Er det fedest med de 4 kategorier? Eller hvis det skal skæres ned til 2 er det så bedst at kåre årets nyhed eller "alle tiders" bedste spil?
Årets nyhed er jo lidt ligesom Oscars - det er kun de ting der er kommet indenfor en periode der gælder og man kan rissikere at der ikke er noget rigtigt spændende et år. Omvendt har det nyhedens værdi...
Årets spil dækker også gamle ting (dog kun ting man stadig kan få i handel) og er vel en "større" udmærkelse at få. Men lider af at et enkelt spil (f.eks.) Puerto Rico kunne sidde på titlen i årevis og gøre det hele lidt uspændende.
Jeg lytter gerne til alle forslag, tanker og idéer omkring emnet. På forhånd tak

Tommy J.