Hvilket spil har du FÅET i dag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Locked
Allan Jacobsen
100+ indlæg
100+ indlæg

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Allan Jacobsen »

Nexus Ops fra Boardgamer.dk's ophørsudsalg

Stone Age fra amazon.de

Har først nu fundet ud af, at man kan købe billige sproguafhængige spil fra amazon.de :)
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Allan Jacobsen wrote:Nexus Ops fra Boardgamer.dk's ophørsudsalg

Stone Age fra amazon.de

Har først nu fundet ud af, at man kan købe billige sproguafhængige spil fra amazon.de :)
Men så er det vel ikke spil du har FÅET i dag, nærmere KØBT?
Allan Jacobsen
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Allan Jacobsen »

Nå ja...

Er der egentlig en grund til to forskellige tråde? synes det er lidt fjollet :)
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Allan Jacobsen wrote:Nå ja...

Er der egentlig en grund til hvorfor vi overhovedet skriver alle disse trivia oplysninger til hinanden?

Hvis der er - så derfor!
Image
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Post by Mikkel »

Mik wrote:

Er der egentlig en grund til hvorfor vi overhovedet skriver alle disse trivia oplysninger til hinanden?

Hvis der er - så derfor!
Tja, jeg synes det er meget hyggeligt at se hvad folk køber hjem.
ISÆR hvis det er en man mødes med og spiller en gang i mellem. Så kan man nasse sig ind til et prøvespil inden man selv evt. køber det :D
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 917 times

Post by Frouvne »

Tja, det er vel et spørgsmål om smag og behag, som så meget andet. Begge tråde er startet i 2007, så nu er det vel nærmest blevet en tradition, at vi skelner imellem de to kategorier. I mit hoved giver det god mening at gøre det, da tråden hvor vi skriver om hvad vi erhverver os giver mig inspiration i.f.t. hvad I andre har fået øje på hvor jeg mere anser denne tråd som en tråd, hvor man kan dele sin glæde over hvilke spil man har fået foræret af kæresten, flinke forlag ... eller at den uindviede familie for 14. gang i træk giver én et spil BezzerWizzer man ikke ved hvordan man lettest skal slippe af med.
frouvne, administrator

Image
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Min fødselsdag resulterede i Eclipse: Rise of the Ancients og de sidste skibe jeg manglede til Star Wars: X-Wing spillet. Samt et par rollespil og et dicetower.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Post by digter »

Tillykke. Hvilket dicetower?
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Brichs wrote:Min fødselsdag resulterede i Eclipse: Rise of the Ancients og de sidste skibe jeg manglede til Star Wars: X-Wing spillet. Samt et par rollespil og et dicetower.
Det resulterede også i indlæg nr. 1000 :)

Tillykke!
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Skobbolop wrote:Tillykke. Hvilket dicetower?
Image, som Faraos Cigarer netop har modtaget
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Ak ja. Den kræver høreværn. Husk at stille den på et blødt underlag.
Image
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Stunke »

Brichs wrote:
... som Faraos Cigarer netop har modtaget
Skramler saadan et tower ikke helt tovligt?
Nu er jeg staerk tilhaenger af helt-bloedslidt-gammel-laederraflebeger saa jeg er godt opmaerksom paa at jeg maaske falder udenfor her.

Hvilke spil spiller du hvor saaden en maskine er noedvendig?
It's about playing games, not owning games.
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Jeg har selv nogle gange erfaret et dicetower som værende et rart supplement til spiludstyret, når man spiller noget der kræver en del terninger, og spilbrættet samtidig fylder godt på bordet, og man på spilbrættet har en masse komponenter der kan blive basket rundt af løbske terninger. Nogle folk lever bare med deres "Hovsa! Hvor var det nu de brikker stod?". Selv bliver jeg lidt træt af det, når det sker mere end en enkelt gang, og så kan jeg godt finde på at smide mit dicetower på bordet.

Jeg foretrækker helt klart også at det er i træ og at det er foret, så støjen reduceres så godt som muligt. Jeg har ligesom Mik (på en tur til Essen) hørt hvordan det lyder, når man kaster terninger gennem et plastik-tårn, og det støjede i en grad, at et køb aldrig blev overvejet.
Sidst spillet:
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Mik »

De bedste terningtårne jeg har set har været lavet af pap og/eller plastik.
Queen Games lavede for mange år siden et par spil som havde et rigtig godt tårn, og så lavede Schmidt Spiele for blot et par år siden en serie terningspil, hvor plastikæsken fungerede som et rigtig godt tårn.
Image
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Jeg synes personligt ikke at platik dice towers larmer mere end at kaste terninger på et træbord. Men det er nok bare mig, der ikke er så sart som visse andre ;o) Hvis det bliver et kæmpe problem kan det heldigvis fores med filt på "falde-pladerne" - hvad end de hedder rigtigt.

Mht. hvilke spil det kan bruges til - tjo, alle spil, hvor man vælter figure/brikker/paptokens, når man kaster terninger ind over spillepladen. Det er ikke alle spil, der bliver så store, at det er et problem, men der er nu nogle spil, der nærmest fylder en hel bord-vidde - og så kan det være svært, at få plads til terningerne :)
Image
Locked