Spilrelaterede projekter

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Spilrelaterede projekter

Post by Stony »

Jeg ved ikke om andre har det sådan, men jeg har som regel et eller andet projekt (ud over spil-design) jeg går og pusler med. Det kan godt tage sin tid før jeg bliver færdig, men det ligger hele tiden i baghovedet, og dukker op engang imellem.

A Game of Thrones.
Jeg har lige erhvervet mig et ekstra eksemplar af A Game of Thrones, da jeg arbejder på at få lavet et eksemplar af 9-spiller udgaven, som blev lagt på nettet. Det kræver at man har et ekstra eksemplar, hvor man så tager nogle af brikkerne og maler i de nye farver, som de ekstra spillere skal have. Ikke et projekt jeg regner med bliver færdig foreløbig, men jeg glæder mig til det er gjort.

Cosmic Encounter.
Jeg har købt et ekstra eksemplar af Avalon Hill udgaven, for at lave et par ekstra farver, så det bliver muligt at spille op til seks spillere. Jeg har også fået købt malingen, og downloadet det fornødne materiale til at lave et par ekstra plader. Nu skal jeg bare have udført det praktiske.

Age of Steam
Der er blevet udarbejdet en masse ekstra kort, man selv kan downloade og printe ud. Jeg foretrækker at spille på noget, der er lidt mere handy end nogle udskrevne A4 sider, så jeg har løbende projekt med montering af AoE kort. Jeg har allerede monteret et par stykker, men der er flere endnu.

Dice Tower
Jeg er på udkig efter nogle gode dele, som jeg kan lave et dice tower af. Det skal jo helst være pænt at se på, når det skal stå midt på bordet, hvor alle kan nå det.

Hvad er dit projekt? :)
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole

Post by Stony »

....og så glemte jeg næsten af nævne Pocket Civ.
http://home.comcast.net/~doho123/games/ ... /index.htm

Det kan downloades og printes. Det skal jeg også have gjort... Når døgnet engang får nogle flere timer. :D
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Jeg har lige erhvervet mig Civilization (avalon Hill) og skal spille det sidst i Marts.
Men komponenterne til spillet er grimme, kedelige og i dårlig kvalitet, så jeg er gået i gang med at lave nye civ og ressource kort samt player aids, som skal bruges ved lejligheden.
:)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Descent
Jeg er faldet for descent projektet.... jeg skal have købt spillet, malet figurerne og lavet en 3d bane...

Rigtigt... jeg er ikke nået så langt endnu :)
Men jeg hentede da pensler og maling ned fra loftet igår og skal da igang med at se om jeg kan huske hvordan man maler den slags småting.

War of the Ring
jeg skal have pakket alle kortene ind i protectors, samt lamineret quickstart kortene. Det tæller måske mest som almindelig maintenance, men det er da et spil-relateret projekt.
Derudover ender jeg nok med at male figurerne også, hvis jeg kan finde et farvevalg der tydeliggør elites, regulars og leaders, og samtidig kan tydeliggøre hærene og stadig beholde en forskel mellem FP og shadow.. så bare det at udvælge farverne er jo en større opgave :)

Og så er der selvfølgelig design delen.. jeg har gået med en design ide i .. hvad... seks år nu? som garanteret aldrig bliver til mere end det.. men jeg har den oppe at vende med mellemrum alligevel :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

netsapiens wrote: War of the Ring
jeg skal have pakket alle kortene ind i protectors, samt lamineret quickstart kortene. Det tæller måske mest som almindelig maintenance, men det er da et spil-relateret projekt.
Derudover ender jeg nok med at male figurerne også, hvis jeg kan finde et farvevalg der tydeliggør elites, regulars og leaders, og samtidig kan tydeliggøre hærene og stadig beholde en forskel mellem FP og shadow.. så bare det at udvælge farverne er jo en større opgave :)
Jeg har malet foden på mine figurer. Det er et must for at kunne overskuen kortet med alle de kampe der er igang.
Af the dark forces er det kun saruman's enheder der har fået noget farve. Valgte gul til dem.

Jeg synes da det er nemt nok at skelne mellem regular, elite og leaders?
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

ah.. du misforstod... du har ret, det er sguda nemt at kende forskel på elites, regulars og leaders.. men hvis jeg maler dem, så er der en risiko for at jeg gør det sværere... det var det jeg mente...

Jeg vil jo helst ikke ødelægge et fungerende system, bare for at få noget der er pænt at se på.
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Marcussen »

Hvis jeg kunne overskue det ville jeg male mine de farver som deres landes grænser har...
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Jeg kan anbefale at male WOTR figurerne - bare det at kunne få andre farver end rød og blå gør en stor forskel:

Image
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Marcussen »

Er det noget du har lavet? Hvad maling brugte i? Figur maling eller spray? Og hvis spray, hvilke mærke?
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Jeg ville så lave det lidt mere detaljeret.. men jeg er også entusiast jo (læs: lalleglad idiot) :roll:

Men det bliver ikke forvirrende på den måde Jens? Jeg ville ellers tro at det var en smule nemmere når ALLE shadow figurerne var en farve og samme for FP.. men der er måske mange cards hvor det hjælper at hurtigt kunne finde en nation / army ?
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Det er mine figurer, men selve malingen var udliciteret. :) Jeg ved ikke så meget om teknikken bag, men det var i hvert fald ikke spraymalet. Jeg prøvede først selv at spraymale en enkelt figur, og det var ret svært - den endte med at få for meget, så den blev ækelt klistret. :)

Nej, det er ikke forvirrende at have forskellige farver for hver nation - tværtimod. After all, det er bare at huske at de sorte, røde og lilla er onde, og resten er gode. ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Jeg glemte faktisk helt.. Stony... man kan lave et ret fedt dice tower af Hirst Arts gipsblokke hvis man er lidt kreativ og synes det passer ind i ens stil..
eks:
http://www.shiftinglands.com/diceroller.htm
http://www.io.com/~beckerdo/games/artic ... Tower.html
http://www.voidgamers.com/channel/Hirst ... toren1.jpg

Personligt ville jeg nok vælge noget lidt mere neutralt.. men de er da flot lavet alligevel
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Stony »

Nej.... Jeg tænkte lidt mere neutralt. Måske i naturtræ. Valnød eller noget i den stil.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

hmmm... nu kommer jeg jo lige i tanke om den plexiglas plade jeg har stående ude i skuret... og så lige en smule acryllim.. så kunne man jo lave en pæn en i matteret plexiglas.

se nu hvad du har gjort!...

dice tower
Lave et terningtårn i akryl, matteret med sandpapir.. husk at overveje hvordan terninglarmen kan dæmpes indeni, samt en pæn opsamlingsskål..
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

netsapiens wrote:Jeg ville så lave det lidt mere detaljeret.. men jeg er også entusiast jo (læs: lalleglad idiot) :roll:

Men det bliver ikke forvirrende på den måde Jens? Jeg ville ellers tro at det var en smule nemmere når ALLE shadow figurerne var en farve og samme for FP.. men der er måske mange cards hvor det hjælper at hurtigt kunne finde en nation / army ?
Nej, det gør det bestemt ikke nemmere at rohan og de folk i minis tirith(glemt navnet) har samme farve.

Jeg har malet mine samme farve som deres grænse. Det gør det meget nemmere i min mening.
Post Reply