Jeg sad i held i går. Har faktisk sjældent været ude for noget lignende. Havde på intet tidspunkt en svag hånd. Altid gode kort. Da du endelige spillede Quagmire, eller hvad den nu hedder, discardede jeg det ene elendige kort jeg havde hvorefter jeg slog 1-4 for at ophæve Quagmire. Havde heller ikke et eneste totalt mislykket terningeslag.Sir William wrote:Kasper var forbi i går aftes, da vi nok en gang skulle afgøre om det var USSR eller USA der skulle dominere verden.
Vi byttede rundt på rollerne i forhold til sidst, og målet var at vi skulle komme ind i Late War perioden. (sagt med det samme, så lykkedes det ikke).
Jeg lavede den klassiske opsætning med mine røde tropper og det gjorde Kasper også.
Min starthånd var sådan lidt ......hmmmmm......svag, men havde dog fået "Blokade" fra start, hvilket for mig er et godt kort at starte med især hvis det spilles som ens sidste aktion.
Jeg startede ud med et kup i Italien, hvilket kun fjernede de amerikanske styrker og ikke gav mig nogen indflydelse. Efterfølgende forsøgte jeg gentagende kup i Iran, men symptomatisk for min aften i går, så slog jeg ettere og toere når jeg lavede Coup og femmere og seksere når jeg gik i SpaceRace. Så terningerne var ikke lige med mig.
Bedre blev kortene heller ikke, endte op med de stærke blå kort i anden runde, som jeg så sad inde med sammen med mine Røde lave OP kort. Så jeg kunne ikke rigtig ekspandere, men kunne dog fastholde min position i Europa på bekostning af alle andre regioner.
Fik f.eks. NATO kortet som har en værdi af 4 OP og ikke har nogen effekt før Marshall planen eller Warzawa kortet er spillet, sad med sidstnævnte og Kasper spillede førstnævnte som event. Rigtig æv.
I Mid war blev det ikke meget bedre, da jeg fortsatte med at slå elendigt med terningerne og alt for mange af de stærke blå kort kombineret med svage røde kort.
Kasper spillede så Bear Trap i starten af Midwar, og igen ville terningerne mig ikke noget godt og jeg mistede et par ture og et par kort. Var faktisk i en sådan situation, at jeg ville blive holdt ude resten af den tur, hvis jeg ikke havde slået en toer, da jeg kun havde 1 OP kort tilbage.
Allerede tidligt i Midwar var det tydeligt, at spillet ville slutte før tid. Jeg havde ikke kontrol over andet end Europa og Mellemøsten, mens Kasper havde Dominans i alle de andre regioner og både Europa og Mellemøst scoringskortene lå i Discard bunken. Så fire scoringskort der ville give USA mange point og jeg kunne ikke gøre så meget ved det.
Så Kasper scorede de fornødne 20 point i starten af 7. runde.
Sejr til det demokratiske USA og Kasper.
Og nøj, jeg var sur på terningerne i går. Var frusterende at de bare ikke ville mig sammen med mine kort.
Et eksempel:
I 6. runde havde jeg 6 USA kort, et USSR kort og 2 Neutrale kort plus Kina kortet. USSR kortet gjorde, at jeg kunne tage Kina kortet fra USA - hvis de havde det - eller score 1 VP hvis jeg selv havde det. USA kortene var bl.a. Grain Sales (tror det er navnet) og "Our man in Teheran" samt kort de gav influence til USA. To af kortene kunne jeg brænde af i Space Race og mit USSR kort mistede jeg ved at Kasper spillede Missile Envy.
Jeg kan ikke engang påstå at jeg spillede specielt genialt. Flere gange glemte jeg hvad du havde spillet, eller hvad du havde på hånden efter at have set din hånd. Til gengæld vil jeg sige at jeg var ret effektiv til at lukke dig ude fra mine territorier. Jeg havde nærmest totalt styr på Asien, Sydamerika og Afrika.