Og er der ellers nogle ekstraomkostninger man skal være opmærksom på?

Den officielle bagatelgrænse er 80 kr., og jeg er da også et par gange blevet knaldet for pakker, der var 90 kr. værd. Så alt over 80 kr. er der en risiko ved - og med den absurd lave grænse må det siges at dække stort set alt brætspilsrelateret.netsapiens wrote:Der er (næsten) altid risiko for told.
Som udgangspunkt skal alting over ca. 200-300 kr. fortoldes, så det efterlader jo ikke mange muligheder for at slippe.
Det er ikke korrekt. Jeg citerer fra Skats fine hjemmeside:Helle wrote:Der er INGEN told på varer fra USA!
Sagen er ikke så nem. Toldsatsen er på 0% på legetøj fra udlandet, så hvis brætspil er legetøj er sagen ligetil. Såvidt jeg husker er der ingen specific varekode for brætspil.Helle wrote:Der er INGEN told på varer fra USA! Så der er ingen ubekendt på den måde ved at skulle handle udenlands.
Det er som Hoppe skriver MOMSEN man betaler! Det vil sige 25% oveni prisen og forsendelsen.
Mystisk.Jens_Hoppe wrote:Når jeg bliver momset for et importeret brætspil er jeg altid blevet, øh, "toldet" også. Så de aktuelle gribbe^H^H^H^H^H^H toldere har i hvert fald ikke opfattet pakkerne som legetøj.