Søndag eftermiddag spillede Larna og jeg et spil
Qwirkle, hvor jeg hele spillet igennem førte, ofte med 25+ point. Men Larna blev ved med at indhente mig, og i spillets sidste træk overhalede hun mig også, og vandt spillet.
Onsdag kom Laban og Jens til en gang spil. Laban vilel meget gerne spille
Innovation, som han havde haft lånt af mig tidligere, men kun spillet som 2-spiller spil. Jens havde spillet Innovation et par gange, men er ingen fan, da han altid synes at vi andre får kort der er fuldstændig vilde, og helt klart er ubalancerede. Alligevel gik han med til et spil. Og ganske rigtigt så fik jeg hurtigt et kort der scorede en del influence, hvorefter jeg kontrolledere den 1. og den 2. tidsalder. Laban fik den. 3. tidsalder, og jeg fik den 4. tidsalder. Jens sad og brokkede sig, medens vi havde masser af forslag til hvad han kunne gøre, hvilket han mente blot ville være spild af tid. Alligevel prøvede han at følge vores råd. Laban tog den 5. tidsalder, og jeg tog den 6. tidsalder, og manglede dermed kun en for at vinde. Men endelig havde Jens noget på bordet, som kunne stoppe mig. Jeg var tæt på at vinde endnu en gang, men Jens og Laban fik stoppet det. Jens havde på daværende tidspunkt sindsygt mange ikoner, da alle hans farver var splayed, hvilket han også scored et domain på. Jeg var kommet op på 45 point og kunne tage min sidste tidsalder, men endnu en gang stoppede Jens mig, ved at fjerne 20 point fra mig. Laban aktiverede et kort, som gav mig lov til at returnere en masse 9'er kort, trække 10'er kort og score et 10'er kort, desværre betød det at Laban også skulel trækek et 10'er kort, og dem var der ikke flere af, så spillet sluttede, og Laban vandt på at have flest influence. Laban og jeg synes stadig det er et fantastisk spil, hvor man må spille efter de kort man får, og tilpasse sig hvad der sker hos de andre, frem for at sidde og ærgre sig over at man ikek selv fik de kort som de andre har fået, men sådan ser Jens ikke på det
Bagefter spillede vi et spil
Lords of Waterdeep, incl. Skullport modulet. Skullport giver masser af muligheder for at få flere ressourcer og point, mod at man også for korruption, som i den sidste ende give negative point, og jo flere korruptionsmærker der er uddelt, jo større bliver denne straf. Heldigvis er der også mulighed for at komme af med dem, og vi var så heldige at der kom en bygning, hvor man kunne tage to korruptionsmærker fra sin kro, og fjerne dem fra spillet. På den måde lykkedes det for mig at slippe af med alle mine mærker, og smatidig forhinder de to andre i at slippe af med alle deres. Laban fik derfor -16 point for to mærker, og Jens fik -32 point for 4 mærker. Men Jens spillede en af de nye lords, der fik +4 point for hvert mærke han havde, så det gav ham +16 point. Alt i alt endte det med at jeg vandt med ca. 30 point mere end de to andre. Jens mente at det bar var fordi at hans lord og den bygning der fjernede mærker slet ikke burde være i spillet sammen, selvom de tydeligvis hører tild et samme modul. Jen har læst på BGG at mange synes at netop denne lord er svær at spille, men der er også en del der siger at det bare er fordi man skal vende sig til den nye lord, og spille ham på en helt anden måde end de andre lords.
Vi spillede endnu et spil
LoW, men uden nogen ekstra moduler. I det spil var der ingen tvivkl om at Laban ville vinde, for han lavede rigtig mange Piety quests, og byggede mange bygninger, så emnten havde han Larissa (+6 point for bygninger) eller en lodr der gav bonus for Piety quests, og begge ville give ham mange point til sidst. Jeg lå hele tiden bagerst, og det var absolut ikke fordi jeg havde en strategi om at holde lav profil, det var simpelthen fordi det gik dårligt. Slutresultatet blev at Jens lige fik knebet sig foran Laban, med mig langt bagefter.
Tre spil, med tre forskellige vindere