Temaer der er for lidt af
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Temaer der er for lidt af
Jeg har et par steder stødt på udsagn om at brætspilmarkedet er oversvømmet med fantasy-spil. Okay. Men hvilke temaer bør man så fokusere på? Er der ligefrem temaer der burde have markant mere fokus? Personligt så jeg gerne et godt brætspil bygget over Romance of the Three Kingdoms. Andre brændende ønsker?
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Re: Temaer der er for lidt af
Det kommer jo lidt an på til hvilke typer af spil. Men generelt kan jeg godt tænke mig at se flere spil med følgende temaer:Stony wrote:Jeg har et par steder stødt på udsagn om at brætspilmarkedet er oversvømmet med fantasy-spil. Okay. Men hvilke temaer bør man så fokusere på? Er der ligefrem temaer der burde have markant mere fokus? Personligt så jeg gerne et godt brætspil bygget over Romance of the Three Kingdoms. Andre brændende ønsker?
- Agenter/specialstyrker (kan f.eks. bruges som tema-erstatning for mange fantasy-spil, hvor det primært går ud på at rende rundt i en gruppe og løse en mission)
Steampunk
Fremtid/sci-fi (uden at det nødvendigvis behøver at være med rumskibe)
Mafia (det tema fortjener et spil, der faktisk er godt...)

- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Hvad f****n er Steampunk? (Jeg har aldrig hørt om det)Andrea wrote:Steampunk
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 923 times
Hmm..., noget kunne tyde på, at temaet ikke er taget endnu!Stony wrote:Hvad f****n er Steampunk? (Jeg har aldrig hørt om det)Andrea wrote:Steampunk
Jeg aaaaner heller ikke, hvad det er!!!!
frouvne, administrator

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Wikipedia er din venStony wrote: Hvad f****n er Steampunk? (Jeg har aldrig hørt om det)

Jeg kan også præcisere det og sige "viktoriansk steampunk i stil med The League of Extraordinary Gentlemen".
Udover Sterling og Gibson, så kan man også eksempelvis læse Robert Rankin, som nok er en smule mere ... alternativ ....
Se http://www.infinityplus.co.uk/nonfiction/chiswick.htm eller "Hollow Chokolate Bunnies of the Apocalypse"
Se http://www.infinityplus.co.uk/nonfiction/chiswick.htm eller "Hollow Chokolate Bunnies of the Apocalypse"
Andrea wrote:Wikipedia er din venStony wrote: Hvad f****n er Steampunk? (Jeg har aldrig hørt om det)
Jeg kan også præcisere det og sige "viktoriansk steampunk i stil med The League of Extraordinary Gentlemen".
Jesper Rugård Jensen
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Så er jeg faldet over et spil, der på spillets officielle side beskrives som et steampunk game: Wolsung. Læs mere her.
frouvne, administrator

- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
GDW (Game Designers Workshop - ikke at forveksle med Games Workshop!) udgav også en gang i firserne et Steampunk spil, Sky Galleons of Mars som jeg kan huske jeg syntes så cool ud. Fik desværre aldrig taget mig sammen til at købe et eksemplar. 
Man kan i øvrigt også søge på tagget "steampunk" på BGG:
http://www.boardgamegeek.com/tag/steampunk

Man kan i øvrigt også søge på tagget "steampunk" på BGG:
http://www.boardgamegeek.com/tag/steampunk
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Steampunk som term dukker op i beskrivelsen af flere spil for tiden: Mecanisburgo og Planet Steam. Og det ser umiddelbart ud som om, at det er spil, det er værd at holde øje med! Temaet må derfor nok siges at være taget i brug - men det var rigtigt spottet, at der var et potentiale der!
frouvne, administrator

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Har i øvrigt også set begrebet anvendt i forbindelse med et par nyere titler fra FFG: Android og Red November... om det så er velvalgt i disse sammenhænge ved jeg simpelthen ikke nok om genren til at kunne sige noget om.Frouvne wrote:Steampunk som term dukker op i beskrivelsen af flere spil for tiden: Mecanisburgo og Planet Steam. Og det ser umiddelbart ud som om, at det er spil, det er værd at holde øje med! Temaet må derfor nok siges at være taget i brug - men det var rigtigt spottet, at der var et potentiale der!
frouvne, administrator