Doom the board game: inflict wounds

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
denmyos
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 156
Joined: Sat Mar 07, 2009 3:41 pm

Doom the board game: inflict wounds

Post by denmyos »

Example: The attacking marine now counts the total damage on
the dice he rolled for the attack (2 on the yellow die and 1 on the
green die) and announces that he has dealt 3 damage to the
demon. The demon has 3 armor, so the attack penetrates the
demon’s armor and causes 1 wound. The invader player places
one wound token next to the demon.

Så ved Armor 2:

2 dmg = 1 wound
4 dmg = 2 wound
6 dmg = 3 wound
8 dmg = 4 wound


og ved Armor 3:

3 dmg = 1 wound
6 dmg = 2 wound
9 dmg = 3 wound
12 dmg = 4 wound



Og man skal altså IKKE først 2 dmg (bullet holes) for at penetrare armo, og så resterende damage (bullet holes) giver wound.?
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Doom the board game: inflict wounds

Post by Larsine »

Du har ret, men det stå jo meget tydeligere I regler over det eksempel du gengiver:
It is possible for a single attack to deal more than one wound to its target. An attack deals 1 wound for every increment of damage equal to the target’s armor rating. For example, a figure with 2 armor would take 2 wounds if subjected to 4 damage from a single attack.
Note that any “leftover” damage is wasted. For example, 7 damage given to a figure with an armor rating of 2 would still only cause 3 wounds. This also applies in the case where a single damage point is dealt to a figure with an armor rating of 2+; the single damage point is wasted and the attack has no effect.
denmyos
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 156
Joined: Sat Mar 07, 2009 3:41 pm

Re: Doom the board game: inflict wounds

Post by denmyos »

Larsine wrote:Du har ret, men det stå jo meget tydeligere I regler over det eksempel du gengiver:
It is possible for a single attack to deal more than one wound to its target. An attack deals 1 wound for every increment of damage equal to the target’s armor rating. For example, a figure with 2 armor would take 2 wounds if subjected to 4 damage from a single attack.
Note that any “leftover” damage is wasted. For example, 7 damage given to a figure with an armor rating of 2 would still only cause 3 wounds. This also applies in the case where a single damage point is dealt to a figure with an armor rating of 2+; the single damage point is wasted and the attack has no effect.

Det er lige den jeg ikke fatter.

jeg har heller aldrig været god til de opgaver i skolen hvor; toget kører kl18:37 fra slagelse, de passer sorø, kl18:57, hvis de kommer til kbh kl19:37 hvor hurtigt har det så kørt, hvis det sammetidigt har en spise vogn med og de skal stoppe for rød, i søndermagle. :) :)
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Doom the board game: inflict wounds

Post by Sir William »

Kan nu godt forstå din forvirring, men nok mest fordi tolkning af armor er forskelligt fra spil til spil.

Nogle spil ville armor 3 absorbere 3 skader, og først de efterfølgende og overskydende skade ville give skade til selve personen.

Men her forstår jeg armor 3, som at der skal gøres 3 skader før der er 1 skade. Så det mere er et slags handicap til angriberen.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 84 times

Re: Doom the board game: inflict wounds

Post by Jens_Hoppe »

Jeg er vist enig med Larsine, at reglerne er klare nok. Det citerede stykke indeholder jo både forklarende redundans og eksempler, og reglen kunne i virkeligheden næsten koges ned til denne ene sætning:
An attack deals 1 wound for every increment of damage equal to the target’s armor rating.
(så mangler man bare at få udpenslet afrundingsreglen).

For en nørd som mig er det et simpelt nok princip at wounds = damage / armor (rundet ned)...


Jeg synes også at Sir Williams kommentar om andre spil er interessant: For det helt centrale med regellæsning er jo at tage det der står (og kun det der står!) i reglerne for pålydende, og ikke læne sig op af andre spils måde at gøre det på, ens personlige holdning til hvordan det "bør" være, osv. That way lies madness. ;-)
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Doom the board game: inflict wounds

Post by Sir William »

Jens_Hoppe wrote: For en nørd som mig er det et simpelt nok princip at wounds = damage / armor (rundet ned)...
Den matematiske formel ville jo være ideel og kunne jo ikke give misforståelser. Det bliver jo bare et simpelt matematisk regnestykke.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Doom the board game: inflict wounds

Post by Larsine »

denmyos wrote:jeg har heller aldrig været god til de opgaver i skolen hvor; toget kører kl18:37 fra slagelse, de passer sorø, kl18:57, hvis de kommer til kbh kl19:37 hvor hurtigt har det så kørt, hvis det sammetidigt har en spise vogn med og de skal stoppe for rød, i søndermagle. :) :)
Slagelse til Sorø = 15 km på 20 minutter = 45 km/t
Sorø til København = 75 km på 40 minutter = 112,5 km/t
Total = 90 km på 60 minutter = 90 km/t

De øvrige oplysninger har ingen relevans for regnestykket :p
denmyos
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 156
Joined: Sat Mar 07, 2009 3:41 pm

Re: Doom the board game: inflict wounds

Post by denmyos »

Larsine wrote:
denmyos wrote:jeg har heller aldrig været god til de opgaver i skolen hvor; toget kører kl18:37 fra slagelse, de passer sorø, kl18:57, hvis de kommer til kbh kl19:37 hvor hurtigt har det så kørt, hvis det sammetidigt har en spise vogn med og de skal stoppe for rød, i søndermagle. :) :)
Slagelse til Sorø = 15 km på 20 minutter = 45 km/t
Sorø til København = 75 km på 40 minutter = 112,5 km/t
Total = 90 km på 60 minutter = 90 km/t

De øvrige oplysninger har ingen relevans for regnestykket :p

HAAHAHA :)

jeg viste der var en der ville kommer med en udregning. :)


Men tilbage til reglerne.

så hvis jeg har armor 3, så for hver 3 skud der rammer mig, for jeg en (1) damage.

2 armor

2 skud = 1 damage
3 skud = 1 damage
4 skud = 2 damage


3 armor
3 skud = 1 damage
4 skud = 1 damage
5 skud = 1 damage
6 skud = 2 damage

osv

Korrekt forstået.?
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Doom the board game: inflict wounds

Post by Larsine »

Ja det er korrekt forstået.
Post Reply